perjantaina, huhtikuuta 10, 2015

Minun pelot

Aattelin tulla tekemään teille postauksen minun peloista, kun en pysty vielä tänään julkaisemaan postausta meidän kodista. Tähän muutama pelko ja siihen liittyvä kuva. 

1. Pimeä
Pelkään pimeää ja olla yksin ulkona pimeällä. Pienenä mulla piti aina olla huoneessa vähintään kolme yö-valoa. Nykyään, kun nukun Henkan kanssa meillä on aina aivan pimeää. 



2. Yksin nukkuminen
Nuorempana nukuin aina pikkusiskoni kanssa samassa huoneessa ja sen jälkeen totuin muutaman vuoden ajan nukkumaan yksin, kunnes aloin nukkumaan Henkan kanssa. Nyt ollaan parisen vuotta nukuttu yhdessä joka yö. Kohta, kun Henkka lähtee Saksaan niin pitäis monta yötä nukkua ja elää yksin. Saa nähä miten käy vai valvonko. 
3. Ötökät ja hyönteiset
Ällöän kaikkia ötököitä, varsinki matoja, muurahaisia ja hämähäkkejä. Tietenki pelkään myös ampiaisia. Meillä töissä on näin keväällä konttorissa aina muurahaisia. Oon ruiskutellu lattialle desifiointi ainetta ja nyt siellä on semmonen myrkky jutska, joka kerää niitä. En uskalla töissä pitää kenkiä tai laukkua lattialla vaan laitan ne aina naulakkoon ja kenkä telineeseen. 
4. Läheisen menettäminen
Inhoan ajatusta, että menettäisin jonkun läheisistä. Minulla tulee kylmät väreet ja pahamieli, kun kuulen jonkun tutun kuolleen tai jos joku nuori kuolee, vaikka ei ihmistä edes tuntisi. Pelkkä ajatus kuolemasta puistattaa. Tietenkin läheisiä voi menettää muutenkin, kuin kuoleman takia. 
5. Työttömäksi jääminen
Olen tähän mennessä saanut olla töissä niin paljon, kun olen halunnut olla. Nyt, kun koulu jäi pois elämästäni niin koko ajan toivoo kovasti ettei vain tarvis jäädä työttömäksi vaan sais tehdä töitä. 
6. Korkeat paikat
Tuolin päällä seisominenkin on mulle jo liian korkea :D Oon tässä pohtinut ja kattonu ulos olohuoneen ikkunasta, kuinka likaiset ikkunat meillä voi ulkopuolelta olla, kun muutossa pestiin vain sisä puolelta. En ole vielä uskaltanut kiikkua keittiötikkaiden päälle, tarviin jonkun pitämään tikkaista kiinni. 



7. Hissit
Inhoan hissejä ylikaiken, ainakin jos sinne pitäis yksin mennä. Töissä täytyy tietenki käyttää asiakkaitten kanssa hissiä, mutta silloin en oo ihan yksin. Vanhassa kodissakaan en koskaan mennyt yksin hissiin. Täällä uudessa ei oo sitä ongelmaa, kun ei oo hissiä. 


Onko teillä samoja pelkoja?
Nyt lähen unille, öitä kaikille! ;)

No Comments Yet, Leave Yours!